abk - que subida!
If the stock can hold the support around $1.50 cents we may see another short rally, otherwise it’s better to stay on the sideline until the buy signal be more clear.
Bem os 1,50usd já lá vão, no entanto está prevista a apresentação de resultados do 1Q 2010 para hoje 11 de Maio. O que poderá ter mudado do 4Q 2009 para este 1º trimestre?? certamente os resultados devem ser melhores que os do periodo homologo de 2009!!!!
Vamos ver se temos novo rally!!!???
Abraço
Shevet
Estás a sentir????
O 50 Cent, looooooool
O 50 Cent, looooooool
Ambac Financial Group (ABK: 1.52 0.00 0.00%) has been on downtrend since mid April when it hit 52 weeks high of $3.39 per share. The stock is still in a weak market with MACD below 0. If the stock can hold the support around $1.50 cents we may see another short rally, otherwise it’s better to stay on the sideline until the buy signal be more clear.
AC Investor Blog dixit
http://www.dailymarkets.com/stocks/2010 ... resources/
Cumps,
Yugo09
AC Investor Blog dixit

http://www.dailymarkets.com/stocks/2010 ... resources/
Cumps,
Yugo09
- Registado: 7/7/2009 14:34
Yugovic09 Escreveu:
Esqueci-me de referir que o título pode ser incluído na listing da NYSE
Yugo
E assim foi...

Ambac regains NYSE price compliance, shares rise
Associated Press, 05.03.10, 04:56 PM EDT
NEW YORK -- Shares of Ambac Financial Group Inc. rose on Monday after the bond insurer said it was again in compliance with a minimum price requirement needed to stay listed on the New York Stock Exchange.
Ambac ( ABK - news - people ) said the NYSE notified the company that its average stock price for the 30 trading days ended last Friday was above the $1 per share threshold. Ambac said it "has resumed compliance with all NYSE continued listing requirements."
Yahoo! BuzzAmbac had been notified Dec. 8 that its listing was in jeopardy because its stock had declined below a consecutive 30-day trading-day average price of $1 per share. Ambac had about six months to regain compliance, or be removed from the exchange's listings. As a result, the NYSE added a ".BC" indicator to the company's "ABK" stock ticker - an indicator that is to be removed Tuesday.
Shares of New York-based Ambac rose 22 cents, or nearly 15 percent, to close at $1.73.
The stock sank below $1 in November and remained below that level - except for briefly rising above $1 on Dec. 3 - amid the company's warnings then that it might seek bankruptcy protection.
But the shares climbed back above the dollar mark on April 9 after Ambac reported a fourth-quarter profit on a tax benefit and gains for its portfolio of credit derivatives.
Com um volume no fecho muito forte a sessão de amanhã promete...!
Cumps,
Yugo
Shevet Escreveu:Yugovic09 Escreveu:
Yugo
????? Não percebi!!!!
O Ambac quota actualmente na NYSE
Bom dia,
Shevet,
Refiro-me a "NYSE continued listing standard" - The NYSE requires an average closing price to be above $1.00 over a consecutive 30-trading day period.
Repara nesta notícia de 10-Dez-09 retirada de http://247wallst.com/2009/12/10/an-amba ... split-abk/
Ambac Financial Group, Inc. (NYSE: ABK) has made an SEC filing discussing this week’s press release about receipt of a notice from the New York Stock Exchange that it has fallen below the exchange’s continued listing standard. This is of course related to the price of its common stock being under $1.00. The NYSE requires an average closing price to be above $1.00 over a consecutive 30-trading day period. As of Tuesday, that average price was $0.94 per share over the prior 30 days.
Today, the company noted that it has informed the NYSE that it intends to resolve the issue and bring its share price and average share price back above $1.00 per share. This won’t of course bring up any immediate delisting action, and companies are often able to appeal and able to get extensions once or twice after the first notice. The company has six months from the date it received the letter.
Ambac said that it is “currently in the process of evaluating the potential options available to it for curing this deficiency.” There are several ways this can occur. First, the company can manage a turnaround, have great news, get back on track, and it would take care of itself because traders would chase the penny stock up the whole ride. Secondly, it can raise cash and make the gamble that investors willingly accept the dilution as the cost of doing business to get its balance sheet in order. Then there is the great trick used by companies in trouble with low share prices…. a reverse stock split.
Unfortunately, Ambac was listed as one of our top 10 brands which could disappear in 2010. After all, its CFO left after missing an SEC filing deadline, and the company already disclosed that it may be forced to file for bankruptcy protection if it was unable to improve its capital position. This has ‘going concern’ written all over it.
We would hope that it could get a capital raise. If that occurs, then Ambac will have saved itself at least in part of its operations. If that does not occur, then Ambac will likely have to consider a reverse stock split.
The clock is ticking..
Cumps,
Yugo
Yugovic09 Escreveu:Bom dia,
Os mais entendidos em AT's poderão confirmar (ou não...) que esta acção mostra sinais de tendência bull de curto/médio prazo depois de ontem ter quebrado a resistencia nos 2,06-2,08.
Ontem a acção escalou mais 10% com um volume de 100M (considerável no fecho ~20M) e os indicadores RSI, %R, e MMs todas dão espaço para mais subidas... No pre-market (vale o que vale) sobe 7%. Outro dado importante é o facto de apesar do volume ter descido nas últimas 3sessões para 100-150M (dos anteriores 300-700M) o título continua a subir.
Cumps,
Yugo
Quer me parecer que uma acção como esta (à subida de 400% em dois dias, seguiu-se uma queda de 50% num dia), a AT de pouco pode valer.
Cara ou coroa?
Bom dia,
Os mais entendidos em AT's poderão confirmar (ou não...) que esta acção mostra sinais de tendência bull de curto/médio prazo depois de ontem ter quebrado a resistencia nos 2,06-2,08.
Ontem a acção escalou mais 10% com um volume de 100M (considerável no fecho ~20M) e os indicadores RSI, %R, e MMs todas dão espaço para mais subidas... No pre-market (vale o que vale) sobe 7%. Outro dado importante é o facto de apesar do volume ter descido nas últimas 3sessões para 100-150M (dos anteriores 300-700M) o título continua a subir.
Cumps,
Yugo
Cumps,
Yugo
- Anexos
-
- abk.png (28.75 KiB) Visualizado 3548 vezes
Bom dia,
Esta acção que começou por ser uma "brincadeira" cativou a minha atenção e alguma pesquisa... amadora!
Ainda que muito superficial aqui fica o meu ponto de vista:
AT
- As MM10,MM50 e MM200 têm inclinação positiva;
- A quantidade negociada triplicou de 50M para 150M, mas reparem que a cotação aumentou de 0,60 para 1,80 ou seja o volume (qtdade*cotação) aumentou 9x(!) desde 12-Abr;
- Muitos gaps por fechar - bom ou mau é um facto;
- Resistência 2-2,08$
- Suporte - difícil definir, diria que talvez na zona dos 0,50-0,60$, nos últimos dias talvez se esteja a forma na zona 1,60-1,80$, mas ainda é muito cedo...
AF (or something else...)
- Péssimos fundamentais com elevada probabilidade de falência até final do ano;
- Houve um ganho extraordinário (que não se irá repetir no futuro), mas que deu um esticão na acção;
- Boa reacção da acção ao "no equity value" da JPMorgan;
- Acompanhamento da recente subida pela holding do grupo AMBAC.
Resumindo, a ABK é altamente especulativa com um risco elevado associado e já subiu cerca de 200%. No entanto, o que me faz acreditar é o volume logo o interesse accionista, que a tem feito subir, aumentou 9x (!) o que me faz deduzir que haverá algum inside information ao nível fundamental e haja algum turnaround nos fundamentais...
Estou longo a 1-2 anos... Price target: 6$
Cumps,
Yugo
Esta acção que começou por ser uma "brincadeira" cativou a minha atenção e alguma pesquisa... amadora!

Ainda que muito superficial aqui fica o meu ponto de vista:
AT
- As MM10,MM50 e MM200 têm inclinação positiva;
- A quantidade negociada triplicou de 50M para 150M, mas reparem que a cotação aumentou de 0,60 para 1,80 ou seja o volume (qtdade*cotação) aumentou 9x(!) desde 12-Abr;
- Muitos gaps por fechar - bom ou mau é um facto;
- Resistência 2-2,08$
- Suporte - difícil definir, diria que talvez na zona dos 0,50-0,60$, nos últimos dias talvez se esteja a forma na zona 1,60-1,80$, mas ainda é muito cedo...
AF (or something else...)

- Péssimos fundamentais com elevada probabilidade de falência até final do ano;
- Houve um ganho extraordinário (que não se irá repetir no futuro), mas que deu um esticão na acção;
- Boa reacção da acção ao "no equity value" da JPMorgan;
- Acompanhamento da recente subida pela holding do grupo AMBAC.
Resumindo, a ABK é altamente especulativa com um risco elevado associado e já subiu cerca de 200%. No entanto, o que me faz acreditar é o volume logo o interesse accionista, que a tem feito subir, aumentou 9x (!) o que me faz deduzir que haverá algum inside information ao nível fundamental e haja algum turnaround nos fundamentais...
Estou longo a 1-2 anos... Price target: 6$
Cumps,
Yugo
- Anexos
-
- abk.png (20.01 KiB) Visualizado 3758 vezes
Boa tarde,
Estou com um interesse redobrado na sessão de hoje. Pre market com 13M de titulos negociados e a subir 20%! O interesse especulativo permanece e quem sabe se a correção de ontem não permitiu que o título respirasse antes de novos máximos relativos...
No mínimo, interessante!
Yugo
Estou com um interesse redobrado na sessão de hoje. Pre market com 13M de titulos negociados e a subir 20%! O interesse especulativo permanece e quem sabe se a correção de ontem não permitiu que o título respirasse antes de novos máximos relativos...
No mínimo, interessante!
Yugo
Ulisses Pereira Escreveu:E pensaste bem. Não me meto nestas coisas.
Um abraço,
Ulisses
Eu ando nestas andanças das "crazy stocks`" há poucos meses, e quanto mais leio e acompanho estas acções mas concordo contigo. A rentabilidade pode ser muito elevada mas será que compensa quando comparado com os risco ....
Basta olha para o JAS e ver como ele com umas 3/4 acçoes gere o seu dinheiro => uma bela aprendizagem para todos!!!
Carpe diem quam minimum credula postero
Hi (again),
Pensei que o Ulisses não se metesse nestas coisas... mas considero interessantíssimo o post colocado!
Confesso que entrei a 3,13 vendi a 2,40 e recomprei a 2,5... Não estou pelos fundamentais, estou pelo momentum da acção! Reparem que a acção veio fechar o gap up, vale o que valer é certo, mas... se voltar aos 2,5 fecho posição e esqueço que existo!
Cumps,
Yugo
Pensei que o Ulisses não se metesse nestas coisas... mas considero interessantíssimo o post colocado!
Confesso que entrei a 3,13 vendi a 2,40 e recomprei a 2,5... Não estou pelos fundamentais, estou pelo momentum da acção! Reparem que a acção veio fechar o gap up, vale o que valer é certo, mas... se voltar aos 2,5 fecho posição e esqueço que existo!

Cumps,
Yugo
Jim Cramer
Equity value of zero/ABK
4/13/2010 11:17 AM EDT
"I have heard these "equity value of zero" stories about every player in this industry. It's painful to admit but that doesn't matter in this phase of the stock's rally because there is no ref. The company isn't going to come out and say that the equity has zero value. The government isn't going to say it. The whole exercise is an abstraction in the face of the bulls who want to take if up... "
Jim Cramer
ABK
4/13/2010 11:31 AM EDT
"Is suspending rigor a good idea when you buy a stock? I think the most rigorous thing you can do is recognize that the fundamentals are not in play at times for stocks. This is a contrarian and controversial view, but it is what I have found to be the case over 30 years of doing this stuff... "
(in www.realmoney.com)
Equity value of zero/ABK
4/13/2010 11:17 AM EDT
"I have heard these "equity value of zero" stories about every player in this industry. It's painful to admit but that doesn't matter in this phase of the stock's rally because there is no ref. The company isn't going to come out and say that the equity has zero value. The government isn't going to say it. The whole exercise is an abstraction in the face of the bulls who want to take if up... "
Jim Cramer
ABK
4/13/2010 11:31 AM EDT
"Is suspending rigor a good idea when you buy a stock? I think the most rigorous thing you can do is recognize that the fundamentals are not in play at times for stocks. This is a contrarian and controversial view, but it is what I have found to be the case over 30 years of doing this stuff... "
(in www.realmoney.com)
Boa tarde,
ATENÇÃO:
JPMorgan Says Ambac (ABK) Common Equity 'Has No Value'; Today's Gains Cut in Half
More News related to ABK
JPMorgan Says Ambac (ABK) Common Equity 'Has No Value'; Today's Gains Cut in Half
Active equity option families in first 30 minutes of trading according to Track Data are: AA PALM ABK INTC
Shares of Ambac (NYSE: ABK) have fallen sharply in the last few minutes of trading as we are hearing that analysts at JPMorgan have said that Ambac's common equity "has no value." The firm maintains an Underweight rating on shares of Ambac.
The stock had surged nearly 50% today but the gain has now been halved since the JPMorgan comments. Shares last traded at $2.89, (still) up 27% from yesterday's close.
Cumps,
Yugo
ATENÇÃO:
More News related to ABK
Active equity option families in first 30 minutes of trading according to Track Data are: AA PALM ABK INTC
Shares of Ambac (NYSE: ABK) have fallen sharply in the last few minutes of trading as we are hearing that analysts at JPMorgan have said that Ambac's common equity "has no value." The firm maintains an Underweight rating on shares of Ambac.
The stock had surged nearly 50% today but the gain has now been halved since the JPMorgan comments. Shares last traded at $2.89, (still) up 27% from yesterday's close.
Cumps,
Yugo
Há pouco menos de 3 anos atrás (por volta de Maio/2007) a ABK transaccionava perto dos 100 dólares (acho que atingiu um máximo de 96 dólares e qualquer coisa).
Trata-se de um título no qual muita gente deve estar a ganhar MUITO dinheiro nos últimos dias, mas tento imaginar todos aqueles que perderam tanto e em tão pouco tempo nos últimos anos.
Trata-se de um título no qual muita gente deve estar a ganhar MUITO dinheiro nos últimos dias, mas tento imaginar todos aqueles que perderam tanto e em tão pouco tempo nos últimos anos.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - Heinz Guderian
Trad. "Não existem situações desesperadas, apenas pessoas desesperadas"
Cartago Technical Analysis - Blog
Trad. "Não existem situações desesperadas, apenas pessoas desesperadas"
Cartago Technical Analysis - Blog
- Registado: 20/1/2008 20:32
Re: abk - que subida!
pedro200 Escreveu:http://messages.finance.yahoo.com/mb/ABK
incrivel!!! subiu 400% em 2 dias!

Remember the Golden Rule: Those who have the gold make the rules.
"A soberania e o respeito de Portugal impõem que neste lugar se erga um Forte, e isso é obra e serviço dos homens de El-Rei nosso senhor e, como tal, por mais duro, por mais difícil e por mais trabalhoso que isso dê, (...) é serviço de Portugal. E tem que se cumprir."
"A soberania e o respeito de Portugal impõem que neste lugar se erga um Forte, e isso é obra e serviço dos homens de El-Rei nosso senhor e, como tal, por mais duro, por mais difícil e por mais trabalhoso que isso dê, (...) é serviço de Portugal. E tem que se cumprir."
- Registado: 1/9/2009 10:52
Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: Google [Bot], PMP69 e 129 visitantes