Caldeirão da Bolsa

Alcatel

Espaço dedicado a todo o tipo de troca de impressões sobre os mercados financeiros e ao que possa condicionar o desempenho dos mesmos.

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:33




ZONAS - Europa
Alcatel confirma contrato con Brasil Telecom

[b]PARIS, ene 17 . - La gigante anglo-francesa de las telecomunicaciones Alcatel-Lucent dijo el jueves que ganó un contrato de Brasil Telecom para la operación y mantención de redes de telecomunicaciones, aunque declinó dar a conocer los términos financieros.

"Puedo confirmar el contrato", dijo la portavoz dela firma europea.

Informaciones de prensa dijeron con anterioridad que Alcatel Lucent acordó a un contrato de dos años, valorado en 1.100 millones de dólares.
[/b]
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:31

Alcatel-Lucent wins 'large' DSL order from Vodafone Spain
January 28, 2008: 10:23 AM EST


PARIS, Jan. 28, 2008 (Thomson Financial delivered by Newstex) -- Alcatel-Lucent (NYSE:ALU) said it won a contract from Vodafone (NYSE:VOD) Group's Spanish unit to supply a DSL network in large cities across the country.

No financial details were disclosed, but a group spokesman told Agence France-Presse that the order is a 'large contract'.

The network, to be installed in Madrid, Barcelona, Valencia, Seville, Bilbao, Zaragoza, Valladolid and Malaga, will be used to maintain bandwidth levels on Vodafone Spain's 3G network.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:24

Alcatel-Lucent cotada no Índice Dow Jones Sustainability World
Informações Alcatel-Lucent | Newsroom | Press Releases


Cascais, 12 de Setembro de 2007 — A Alcatel-Lucent (Euronext Paris e NYSE: ALU) anunciou o facto de ter sido cotada no Índice Dow Jones Sustainability World (DJSI). O DJSI World selecciona, entre 2500 empresas de todo o mundo, 10% das mais estáveis em matéria de desenvolvimento sustentável.



A Alcatel-Lucent foi avaliada em termos de administração empresarial, ética profissional, política de recursos humanos, gestão da cadeia de aprovisionamentos, gestão ambiental, inclusão digital, diálogo com as partes e cidadania empresarial.



A cotação neste índice é o reconhecimento de tudo aquilo que a Alcatel-Lucent tão significativamente alcançou, em termos de desenvolvimento sustentável e de integração das melhores práticas da Alcatel e da Lucent desde a fusão de ambas as empresas, em Dezembro de 2006.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:22

A Alcatel-Lucent ocupa a liderança do Magic Quadrant da Gartner, o relatório de infraestruturas de contact centers para a Europa, Médio Oriente e África
Informações Alcatel-Lucent | Newsroom | Press Releases


Cascais, 16 de Novembro de 2007 — A empresa analista industrial Gartner colocou a Alcatel-Lucent (Euronext Paris e NYSE: ALU) na posição de líder no seu “Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, EMEA, 2007”, publicado a 30 de Outubro de 2007, da autoria de Drew Kraus e Steve Blood.

“O apoio da infraestrutura de voz IP é mais comum na Europa, embora algumas regiões da Europa de Leste, consideradas como mercados emergentes, constituam novas oportunidades de crescimento, geradas pelo reforço da sua economia e a adopção do outsourcing ao nível dos contact centers. Ao mesmo tempo, o mercado da Europa Ocidental apressa-se a substituir os seus actuais sistemas, enquanto as empresas têm cada vez mais por objectivo centrarem a sua actividade no serviço ao cliente,” refere Tom Burns, COO das actividades empresariais da Alcatel-Lucent.

“As empresas podem optar entre o contact center Alcatel-Lucent OmniTouch ou as soluções Genesys, sabendo que estão a escolher um fornecedor de soluções líder de mercado. Ambas apresentam as melhores capacidades de serviço ao cliente, ao mesmo tempo que melhoram a sua eficiência operacional, graças a tecnologias inovadoras, funcionalidades fáceis de utilizar e excelentes desempenhos,” acrescentou Tom Burns.

Segundo o relatório da Gartner, “os contact centers exigem uma vasta gama de funções, arquitecturas, características e serviços. As três abordagens fundamentais para a arquitectura dos contact centers são: melhores componentes, conjuntos completos, e soluções com base no serviço a prestar. São oferecidas sob a forma de soluções TDM (time-division multiplexing) comutáveis, soluções de telefonia IP, ou como um híbrido das duas soluções anteriores.”

Segundo o relatório da Gartner, “Os líderes são fornecedores de grande viabilidade, com ofertas alargadas, uma quota de mercado significativa, ampla cobertura geográfica dos mercados, uma visão clara de como devem evoluir os requisitos dos contact centers, e um registo actualizado das entregas de produtos efectuadas pelo contact centers. Ocupam uma posição favorável na actual gama de ofertas de produtos, e deverão continuar a fornecer produtos pioneiros. Os líderes não têm necessariamente de oferecer a melhor solução para todos os requisitos. Porém, de um modo geral, os seus produtos são fortes e apresentam muitas vezes capacidades excepcionais. Adicionalmente, estes fornecedores apresentam soluções com um nível de risco relativamente reduzido.”



Os produtos do Contact Center Alcatel-Lucent OmniTouch são utilizados por mais de 500.000 agentes em todo o mundo.




Sobre o Magic Quadrant:

O Magic Quadrant, que é um copyright de Agosto de 2007, da Gartner, Inc., é reutilizado sob licença, licença esta que não deve ser considerada como uma garantia de qualquer empresa ou produto discriminado no relatório. O Magic Quadrant, para além de reflectir o parecer da Gartner, Inc., constitui uma análise representativa de um mercado, ao longo de um período de tempo específico. Avalia os fornecedores relativamente aos critérios definidos pela Gartner para um determinado mercado. A posição dos fornecedores no âmbito do Magic Quadrant baseia-se numa interacção complexa de diversos factores. A Gartner não aconselha as empresas a seleccionarem os seus fornecedores apenas entre as empresas que fazem parte do relatório de liderança Magic Quadrant. Em determinadas situações, as empresas incluídas nos relatórios Visionary, Challenger, ou Niche Player podem ser as opções certas para os requisitos dessa empresa. Uma tomada de decisões bem documentada sobre a selecção de um fornecedor deve basear-se em algo mais do que simplesmente o Magic Quadrant. O estudo da Gartner pretende ser uma entre as muitas fontes de informação disponíveis, incluindo outra informação publicada e a interacção directa entre analistas de mercado. A Gartner, Inc. não dá qualquer garantia expressa ou implícita quanto à adequação dos produtos para um determinado fim.



Sobre as soluções do centro de contacto da Alcatel-Lucent

Os produtos do contact center da Alcatel-Lucent apresentam uma vasta gama de vantagens, designadamente a colaboração integrada no computador do agente, com gestão da presença, serviço de mensagens instantâneas, partilha de aplicações e conferências áudio e via web, o que permite aceder directamente aos conhecimentos da empresa e aos seus peritos, quer dento quer fora do contact center. Além disso, a recolha de dados sobre quem contacta o centro é totalmente integrada através de IVR Visual (atendedor de chamadas interactivo), uma solução de software para a classificação de chamadas. Os produtos Alcatel-Lucent OmniTouch são igualmente pré-integrados nas aplicações CRM mais correntes.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:21

Cascais, 21 de Janeiro de 2008 – A Alcatel-Lucent (Euronext Paris e NYSE: ALU) anunciou a assinatura, com a Allstream — uma empresa inteiramente detida pela Manitoba Telecom Services Inc. e um dos principais fornecedores de comunicações do Canadá — de um contrato de vários anos para a futura implementação do protocolo IPTV (Internet Protocol TeleVision). O serviço assentará na arquitectura líder TPSDA (Triple Play Service Delivery Architecture) da Alcatel-Lucent e na plataforma de IPTV e multimédia Microsoft Mediaroom. A MTS Allstream detém actualmente a maior base instalada de assinantes de TV digital no Canadá e foi um dos primeiros fornecedores de serviços do mundo a lançar este tipo de serviço. Esta implementação de próxima geração vai suportar uma base alargada de assinantes e permitir à MTS Allstream lançar-se em novos mercados.



A solução da Alcatel-Lucent também vai permitir à MTS Allstream oferecer um conjunto completo de serviços convergentes através de uma única infraestrutura IP/MPLS com uma total qualidade de serviço (QoS), possibilitando serviços melhorados como, por exemplo, VoIP, T-Commerce e outros serviços interactivos e combinados.A plataforma Microsoft Mediaroom vai permitir à MTS Allstream oferecer serviços de emissão televisiva e de vídeo on demand (VoD) com conteúdos com resolução de imagem de alta definição (HD). A oferta de IPTV da MTS Allstream também vai proporcionar, aos utilizadores, uma melhor experiência, ao disponibilizar funções de fácil utilização, tais como a mudança instantânea de canal, sobreposição de imagens e funcionalidade de gravador de vídeo pessoal (PVR) (incluindo gravar e fazer pausas na emissão televisiva premindo um botão).



“Esta nova plataforma é a evolução lógica dos actuais serviços de TV da MTS e vai permitir à MTS Allstream continuar a ter sucesso como fornecedor eleito de telecomunicações em Manitoba, quer se trate de um serviço local, de Internet de alta velocidade, de televisão ou de comunicações sem fios", declarou Kelvin Shepherd, Presidente da divisão de Mercado de Consumo da MTS Allstream. “Aproveitando os investimentos que realizámos na rede ao longo dos últimos anos, seremos um dos primeiros fornecedores da América do Norte a implementar o Microsoft Mediaroom. Combinada com a arquitectura TPSDA da Alcatel-Lucent, a nova plataforma vai reforçar o sucesso da nossa estratégia de construção e a competitividade da nossa empresa, para além de nos permitir continuar melhorar e expandir os nossos serviços de uma forma económica.”



“Enquanto líder mundial no domínio da implementação de IPTV e Mobile TV, estamos a contribuir com a nossa experiência prática e os nossos conhecimentos para ajudar a MTS Allstream a incrementar o valor das suas ofertas aos assinantes com serviços digitais mais sofisticados de comunicações e entretenimento”, disse Alex Giosa, presidente da Alcatel-Lucent no Canadá. “Também suportamos os objectivos de entrada no mercado da MTS Allstream, através da implementação de uma infraestrutura segura e fiável capaz de disponibilizar serviços multimédia de alto nível.”



Ao abrigo deste contrato, a Alcatel-Lucent vai fornecer a sua arquitectura TPSDA e vai realizar a integração completa da rede. A solução inclui uma rede IP/MPLS baseada no 7750 Service Router (SR) e uma rede de acesso de banda larga baseada no 7330 Intelligent Services Access Manager Fiber-to-the-Node (ISAM FTTN). Estão igualmente incluídos: o Alcatel-Lucent 5750 Subscriber Services Controller, um sistema pré-integrado de gestão de assinantes e políticas; o 5620 Service Aware Manager, uma plataforma de gestão única que permite gerir elementos, redes e serviços; e o 5526 Access Management System para gestão de elementos. A solução da Alcatel-Lucent integra igualmente a plataforma Microsoft Mediaroom para fornecimento de serviços de TV.



Além disso, a Alcatel-Lucent vai fornecer os serviços de concepção, teste, integração, implementação e manutenção. A integração completa de redes de serviços da Alcatel-Lucent possui os conhecimentos de infraestrutura de rede e plataforma de software e as capacidades de integração necessárias para proporcionar uma experiência de qualidade superior a todos os clientes da MTS Allstream. A solução tira partido de recursos de Centros de Transformação IP (IPTCs) da Alcatel-Lucent, incluindo rede, plataformas de serviços e sistemas OSS.



A Alcatel-Lucent é o maior fornecedor de redes triple-play completas, tendo a sua arquitectura TPSDA sido adoptada por 50 operadores de todo o mundo, incluindo a MTS Allstream. A Alcatel-Lucent também é líder mundial tanto em IPTV como em Mobile TV e já implementou serviços de TV, vídeo e música para mais de 140 operadores fixos e móveis de todo o mundo.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:20

Paris, January 28, 2008 - Alcatel-Lucent (Euronext Paris and NYSE: ALU) today announced that it has been selected for its achievements in sustainability and listed “SAM Silver Class” in the Sustainability Yearbook 2008. Each year, the 2500 largest companies in the world, as reflected in the Dow Jones Global Index, are eligible to participate in SAM’s Corporate Sustainability Assessment. Only the top-scoring 15% of those companies in each of the 57 sectors, assessed by SAM, are included in the Sustainability Yearbook.

Alcatel-Lucent has been awarded “SAM Silver Class” in the Communication Technology Sector in SAM’s classification of leading companies.

In this sector, Alcatel-Lucent has been assessed according to the following criteria specific to its sector:

economic dimension: brand management, customer relationship management, privacy protection, supply chain management
environmental dimension: electro magnetic fields, environmental policy/management system, product stewardship
social dimension: digital inclusion, stakeholder engagement, standards for suppliers.


This prestigious distinction is further recognition of Alcatel-Lucent’s long-standing commitment regarding sustainable development.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:19

USD71 million contract highlights P1’s leadership in the commercial introduction of WiMAX 802.16e wireless broadband technology in South East Asia

Paris and Kuala Lumpur, January 29, 2008 – Packet One Networks (Malaysia) Sdn Bhd (P1) has selected Alcatel-Lucent (Euronext and NYSE: ALU) to deploy and manage one of the world’s first large-scale commercial WiMAX networks to date in the 2.3 gigahertz (GHz) spectrum band, a deal valued at USD71 million for Phase 1 of deployment. This project highlights P1’s preeminent position in the commercial introduction of WiMAX 802.16e technology and helps establish Malaysia as one of Asia-Pacific’s wireless broadband leaders.

The contract was signed today at a ceremony witnessed by YB Dato’ Sri Dr Lim Keng Yaik, Minister of Energy, Water and Communications. Under the agreement, Alcatel-Lucent will supply P1, a subsidiary of Green Packet Berhad and WiMAX license-holder, with a complete, turn-key, end-to-end integrated WiMAX wireless broadband solution, including base stations, wireless access controllers, and an operation and maintenance center. Alcatel-Lucent also will be responsible for designing, supplying, constructing, installing, testing, commissioning, integrating, optimizing and maintaining P1’s WiMAX network.

Deployment is already underway in Klang Valley, Penang and Johor and will expand rapidly throughout West Malaysia. P1 plans to provide WiMAX coverage for 25 percent of the population in Malaysia (6.5 million people) by the end of 2008 and 40 percent of the population in Malaysia (10 million people) by the end of 2010. P1 expects to provide WiMAX coverage to 60 percent of the nation’s population - including urban, suburban and rural areas - within five years.

Speaking at the signing ceremony, P1’s CEO Michael Lai said, “The advent of wireless broadband has revolutionized communication and WiMAX is set to change the broadband landscape even further, making the Internet mobile and more personal. Our customers will soon have access to advanced services such as voice over IP (VoIP), high-speed Internet access and other data services instantly and while on the go using WiMAX-enabled devices without being tied down by wires.

“We are convinced that WiMAX, which is an all-IP solution, has the right DNA - that is device, network and application - for a successful platform,” Lai added. “We selected Alcatel-Lucent for this project because we are confident that they will deliver seamless wireless communications network that is poised to deliver fresh new services, improved applications and compelling content. There is strong synergy between both companies and more importantly coherence in our strategy and vision for WiMAX. In addition, Alcatel-Lucent also possesses strong technological competency, capability in the provision of end-to-end solutions for both wireless and fixed broadband networks, local presence, and proven track record as a leader in the development of WiMAX technology.”

“P1 will serve as an important showcase in Southeast Asia for WiMAX Rev-e’s readiness to support a vibrant business,” said Frederic Rose, President of Alcatel-Lucent’s business in Europe, Africa and Asia. “We’ve demonstrated the maturity of our WiMAX solution worldwide, and the terminal ecosystem is now really taking off – P1 being a ready and capable organization stands to benefit from that.”

The new WiMAX 2.3Ghz service will facilitate significantly faster wireless communications and provide a strong foundation to support the further development and growth of information and communications technology in Malaysia. It also supports the government’s National Broadband Plan to foster economic progress through the establishment of a knowledge-based economy.

Dato’ Sri Dr Lim Keng Yaik, Minister of Energy, Water and Communications, expressed delight that P1 is leading the pack by becoming one of the first to commercially deploy mobile WiMAX in the 2.3GHz band in Asia-Pacific and to establish one of the world’s largest mobile WiMAX 2.3Ghz network. “With the solid foundation established today by P1 together with Alcatel-Lucent, Malaysia’s vision to offer the best communications and wireless broadband infrastructure is now within our grasp.”

P1 is the first out of the four Malaysian WiMAX 2.3Ghz license-holders to deliver on its commitment to deploy WiMAX in an effort to help the Malaysian government realize its aspiration to enrich the lives of Malaysians and bridge digital divide.

With more than 70 pilots and deployments across the world and 20 commercial contracts signed since the beginning of 2007, Alcatel-Lucent is No. 1 in the worldwide WiMAX market.

Alcatel-Lucent’s Universal WiMAX solution integrates the latest technological innovations, such as “beam forming”* and MIMO**. Beam forming enables a service provider to dramatically reduce the number of radio sites needed to provide coverage – in some instances by as much as 40 percent – while reducing interference and ensuring better indoor penetration of the radio signal. MIMO helps make radio links more robust, nearly doubling the capacity delivered in dense urban environments.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:18

Jan 31 - Alcatel-Lucent to publish its fourth quarter and full year 2007 results on February 8, 2008
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:17

Paris, January 29, 2008 - Alcatel-Lucent (Euronext Paris and NYSE: ALU) today announced it has signed a contract with mcel, the largest mobile operator in Mozambique, for the deployment of a 3G network. With this deployment, Mozambique becomes the fourth country in the Southeast Africa region to launch 3G services, highlighting mcel’s position as a leading-edge player in Africa’s mobile market. The deployment will take place in the dense urban centres and suburban areas of Maputo, Beira and Nampula, Mozambique’s first, second and third biggest cities.

The new wireless network based on UMTS/HSPA (Universal Mobile Telecommunications Service/High Speed Packet Access) technology will enable mcel to expand its voice and data offerings to key customers and tourists with high-quality mobile voice and high-speed broadband data services such as video streaming, access to corporate e-mail and intranets, and many other new applications. Peak data transfer will reach speeds of up to 14.4 megabits per second with a compatible device. In addition to providing powerful mobile services, the introduction of the 3G network will enable mcel to compete in the fixed broadband market because of the exceptional broadband data throughput rate.

“The deployment of the 3G network in Mozambique will increase capacity for mcel, enabling them to continue to grow in areas where customer demand is particularly high and increasing,” said Frederic Rose, President of Alcatel-Lucent’s business in Europe, Africa and Asia. “This historic process will enable Mozambique to join other countries in the region in providing its citizens and visitors broadband access supporting the economic growth of the country and is another illustration of how Alcatel-Lucent can help its customers bring broadband access to all and reduce the digital divide in South and East Africa.”

The equipment supplied by Alcatel-Lucent – base stations, radio network controllers(RNC), wireless network management system and radio network planning tools - will be deployed in both indoor and outdoor environments and will include innovative Remote Radio Head technology that allows base station components to be distributed in multiple locations, enabling more flexible deployments by reducing real estate and space requirements. Alcatel-Lucent also will provide installation and commissioning services and will expand the existing transmission network to support the increased bandwidth requirements of the 3G service offerings.

As a global leader in the development and deployment of third-generation (3G) networks, Alcatel-Lucent has deployed commercial 3G (UMTS/HSPA and CDMA/EV-DO) systems for more than 70 operators worldwide.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Alcatel

por BigShares » 31/1/2008 23:16

Cairo, Egypt and Paris, France, January 31, 2008 — Telecom Egypt (TE) (Ticker: ETEL.CA; TEEG.LN), the incumbent telecom operator in Egypt, and Alcatel-Lucent (Euronext Paris and NYSE: ALU) today announced they have signed a USD125 million contract to deploy a new submarine cable network linking Sidi Kerir in Egypt to Marseille in France. Named TE North, the project will enable Telecom Egypt to expand international connectivity, providing diversity from existing cable routes. Additionally, the TE North submarine cable system will help Telecom Egypt enhance its network capacity to operate as a wholesale carrier to other operators and expand its service offering to businesses and consumers.

Spanning 3,100 km, TE North can deliver an ultimate capacity of 128 x 10Gbit/s on eight fiber pairs, which makes it one of the largest cable systems in the region. As a result, Telecom Egypt will be able to meet the growing demand for broadband services of its business and residential users at more affordable costs. Moreover, it will further establish Egypt’s role as international communication hub between Europe and Asia/Africa, and it will also reinforce the city of Marseille as a communications hub with ‘open access’ facilities.

“Egypt has a young population with a growing demand for more and more capacity. In addition Telecom Egypt has decades long tradition of being the partner of choice to all Asia-Europe submarine cable systems, by providing the infrastructure for crossing from Red to Mediterranean Seas. Today, through TE North, we extend the Telecom Egypt service footprint by offering an option to extend this infrastructure from the Red Sea to Europe,” said Akil Beshir, Chairman and CEO of Telecom Egypt. “Alcatel-Lucent’s turnkey expertise and technological lead in submarine networks shall help us achieve our project and business objectives on time."

“Access to advanced technologies is key to operators like Telecom Egypt to best serve their customers,” said Georges Krebs, Chief Operating Officer of Alcatel-Lucent’s submarine network activity. “By meeting the requirements of communications infrastructures in terms of capacity, flexibility and scalability, Alcatel-Lucent helps Telecom Egypt respond to the ramping demand for innovative applications.”



About Telecom Egypt
Telecom Egypt (TE), Egypt’s incumbent telecommunications operator, started its operations in 1854 with the first telegraph line in Egypt. Then it was corporatized in 1998 to replace the former Arab Republic of Egypt National Telecommunication Organization (ARENTO). The Company is the largest provider of fixed-line services in the Middle East and Africa with 11.03 million subscribers as at the end of September 2007. TE provides retail telecommunication services including access, local, long distance and international voice, Internet and data, and other services. The company also provides wholesale services including bandwidth capacity leasing to ISPs, and national and international interconnection services. Telecom Egypt’s services also include the provision of narrowband and broadband internet access through its subsidiary TE Data. TE Data has active operations in Egypt and Jordan. TE currently participates in the mobile segment in Egypt by providing mobile interconnectivity through its current, increased 44.79% holding in Vodafone Egypt, one of the three existing Egyptian mobile operators.
 
Mensagens: 26
Registado: 31/1/2008 23:12

Anterior

Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: Bing [Bot], Google [Bot], rg7803 e 57 visitantes