Caldeirão da Bolsa

EUA AMAZON

Espaço dedicado a todo o tipo de troca de impressões sobre os mercados financeiros e ao que possa condicionar o desempenho dos mesmos.

por Visitante » 30/12/2004 13:47

29-12

Amazon.com (AMZN) 44.63: Over the past two trading sessions, Amazon has seen its stock increase from $39 a share to $44.63, with the stock moving over $45 at one point yesterday. We now know that the company had a strong holiday selling season, but is the stock set up for a quick trade?

The first driver for the stock two days ago was the announcement by the company that this would be the biggest holiday selling season in company history. This would not only be expected for a growth company, but demanded by the investment community given the stock valuation. Nevertheless, the announcement was met with surprise as the stock surged on the news.

The next day the press focused on another part of the announcement that noted that consumer electronics accounted for the most sales. This is a big step forward for the company as it shows that the consumer base that it is selling to has progressed higher on the learning curve. Amazon's key market of books, CD's and movies is something that consumers are used to and understand. Buying more complicated items speaks to the trust that consumers now have in Amazon.

The stock was upgraded yesterday by a brokerage. This was its first upgrade since late September, and first from a major investment bank since late April. The last time a major firm upgraded the stock, Smith Barney moved its rating to Hold from Sell. Yesterday's increase to Outperform rating from Bear Stearns is equivalent to a "buy" rating.

These recent events are certainly good for the company and for the stock, but moving higher by about 15% over the course of two sessions based on holiday sales numbers and an upgrade is a little much. The retailer previously noted that costs continue to rise, not only for products that it sells on its site, but also the technology costs involved in maintaining and expanding the website.

So the future does look a good deal better for Amazon, as the company is seeing its revenue stream diversified amidst strong holiday sales. The stock is even poised to move higher again today. However, investors and traders alike should take note that short term players (hedge funds) don't take many vacations. The stock may have overreacted to the recent news.
Visitante

por Visitante » 28/12/2004 13:31

Amazon.com Inc. (AMZN) was upgraded to "outperform" from "peer perform" by Bear Stearns on the belief that the Internet-based retailer is poised to benefit from the burgeoning growth of e-commerce. Analyst Robert Peck also believes investors have been overly pessimistic on the stock due to concerns over competition and margin pressures. Peck raised his stock price target to $55 from $46, his fourth-quarter revenue estimate to $2.55 billion from $2.44 billion and earnings forecast to 44 cents a share from 41 cents. "We continue to believe in the long-term value of Amazon and think that the ultimate revenue potential for the company has only begun to be tapped, as it continues to expand into new product categories and add geographical territories," Peck said in a note to clients. The stock surged $3.32, or 8.5 percent, to $42.25 on Monday, after the company said it had the busiest holiday season in its history.
Visitante

por Ertai » 28/12/2004 13:28

Vendas de Natal ao rubro..

Não é que sejam um bom indicador para o médio ou longo prazo uma vez que já acabou o natal, mas vamos ver se consegue ultrapassar esta próxima barreira horizontal a verde..
Anexos
AMZN.png
AMZN.png (24 KiB) Visualizado 549 vezes

Registado: 11/5/2003 12:11

por Visitante » 27/12/2004 16:33

daily_2 meses
Anexos
amzn_2 meses.JPG
amzn_2 meses.JPG (77.15 KiB) Visualizado 606 vezes
Visitante

por Visitante » 27/12/2004 15:52

Amazon.com, Inc. (AMZN: news, chart, profile) said the 2004 Holiday season was its best ever, with the online retailer setting a record of more than 2.8 million units ordered in a single-day, or 32 items per second worldwide. The Seattle-based company said consumer electronics sales was its largest sales category

sobe 3,44%
Visitante

por Silveira » 16/12/2004 23:20

Boas

sim é verdade a acções hoje teve um dia que poderá ser entendido como falso sinal da quebra da resistencia, quando a acção quebrou o minimo do dia de ontem fechei parte da posição que detenho, no entanto continuo com posição na acção, pois poderemos estar a assistir a um PullBack, estou a aguardar para amanha quanto ao que fazer, como sempre vou aguardar e ver o que a acção nos dirá.

Abraço Silveira

Registado: 5/11/2002 19:00

por Ertai » 16/12/2004 21:44

Parece ter dado um falso sinal de partida..

Mas reagiu ao agora novo suporte descendente..
Anexos
AMZN.png
AMZN.png (22.29 KiB) Visualizado 704 vezes

Registado: 11/5/2003 12:11

por Silveira » 15/12/2004 22:56

Boas

Sim realmente este ano tem sido muito complicado para mim, desde a ultima semana de Agosto que estamos a treinar todos os dias, duas vezes ao dia, para não falar que fins de semana que praticamente não há porque temos quase sempre jornada dupla, acabo por ter a segunda feira de folga e pouco mais.

A ter que dispor tanto tempo para a minha profissão, por isso não me queixo, onde algo igual só na epoca de 93/94, são os meus passatempos que sofrem na pele, praticamente não tenho jogado golfe o meu segundo desporto ao nivel da pratica e os mercados, que devido ao tempo que é pouco só dá para ir acompanhando para estar sempre actualizado.

No entanto quero ver se começo a aparecer mais no sentido de ir dando as minhas opiniões sobre os mercados ou alguns activos que me chamem á atenção, como foi o caso da AMZN.

Que durante o dia de ontem foi alvo de acumulação e hoje de acompanhamento, agora resta acompanhar :lol: .

Abraço para todos Silveira

por Andre Gita » 14/12/2004 21:42

Grande Silveira, tens de participar mais ou os treinos de volei não te permitem:) Vou deixar tb aqui um rascunho... Estou in.
Anexos
amazon.PNG
amazon.PNG (41.15 KiB) Visualizado 774 vezes
Remember this: When you are doing nothing, those speculators who feel they must trade day in and day out, are laying the foundation for your next venture. You will reap benefits from their mistakes.

Registado: 23/9/2004 23:13

por Ulisses Pereira » 14/12/2004 12:56

Grande Silveira, é uma pena apareceres tão pouco pois adoro a forma como desenhas os teus gráficos.

Já o Pergas aqui tinha deixado um gráfico da Amazon e tu voltas a focar a acção. Não é por acaso. A AMZN está mesmo numa situação técnica muito interessante e ursos e touros estão de olhos bem fixos nela à espera do sinal, pois os movimentos depois de iniciados costumam ser bem fortes.

Um abraço e vai aparecendo!
Ulisses
"Acreditar é possuir antes de ter..."

Ulisses Pereira

Clickar para ver o disclaimer completo
Administrador Fórum

Registado: 29/10/2002 4:04

EUA AMAZON

por Silveira » 14/12/2004 0:23

Neste momento è a acção nos EUA que em melhor situação se encontra para se poder realizar mais valias no curto prazo.

A acção desenvolveu um canal descendente de medio longo prazo, tendo nas ultimas semana a negociação sido realizada na zona inferior do canal.

Houve uma reacção de alta a essa zona, estando a acção neste momento a lateralizar, a lateralização acaba por ter caracteristicas positivas porque é realizada após um movimento de alta e com uma ligeira dimuição de volume.

Para mim é uma acção a seguir no curto prazo...

Abraço para todos Silveira
Anexos
AMAZON_LP.GIF
AMAZON_LP.GIF (30.63 KiB) Visualizado 901 vezes
AMAZON_CP.GIF
AMAZON_CP.GIF (30.46 KiB) Visualizado 887 vezes

Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: aaugustobb_69, PAULOJOAO e 2 visitantes