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Caldeirão da Bolsa

Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

Espaço dedicado a todo o tipo de troca de impressões sobre os mercados financeiros e ao que possa condicionar o desempenho dos mesmos.

Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 2/7/2024 17:36

Na imagem claramente que o fogo é na parte superior. Notar-se que o camião circula numa autoestrada com declives reduzidos.

Estes veículos deviam ser proibidos em garagens publicas. É uma bomba relógio para uma tragédia.
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por m-m » 2/7/2024 16:52

A causa mais frequente de incêndio nos camiões é o bloqueio dos travões nos atrelados, principalmente em AE nas zonas com mais declive e no Verão.

Se o camião está bastante carregado, o condutor não tiver atenção em travar com o motor e está tempo quente, a probabilidade de os calços pegarem fogo é bastante grande. Pela quantidade de veículos transportados, podemos apontar para perto das 20 ton.

A foto publicada é compatível com este cenário.
 
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 2/7/2024 15:59

Sim foi o camião... :wall:
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 2/7/2024 15:58

As imagens disponíveis sugerem que foi a carga do camião e não o camião em si. Que tenha conhecimento, não foi divulgada a causa, mas parece ter tido origem na carga, que também pelo que se percebe das imagens eram veículos Tesla (100% eléctricos). Não consigo vislumbrar outros veículos, é razoável dizer que a causa foi provavelmente um veículo eléctrico (possivelmente a bateria) mas claro que com mais certeza só saberemos depois.

Quanto à possibilidade de incêndio, esta discussão já ocorreu por aí (se bem me recordo, a opinião das análises/estudos tende para o lado de os veículos eléctricos não terem uma probabilidade claramente maior de se incendiarem; no entanto, quando se incendiam, tender a ser mais difícil controlar o incêncio - mas mesmo isto depende do contexto). Enfim, posso tentar repescar a informação, não é propriamente uma questão inteiramente pacífica. Os veículos convencionais também se incendeiam. Um incêndio de um eléctrico pode ser particularmente "espectacular" devido às reacções que se podem dar nas baterias.
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por Crissssx » 2/7/2024 15:56

BearManBull Escreveu:
Crissssx Escreveu:há velhos do restelo que querem a toda a força mostrar que estão corretos .


Quem quiser comprar que compre não imponham é agendas a quem não quer comprar. E principalmente de usar dinheiro dos contribuintes para implementar agendas ou sobre taxar quem usa ICEs.


E então por isso colocas uma noticia , que provalmente até nem foi nenhum eletrico que se incendiou e sim o camião ?
Seja que situação for , podia acontecer com qualquer veiculo ?ou só vês disto desde a chegada dos elétricos ?
 
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 2/7/2024 15:53

tami Escreveu: O veiculo que provocou o incendio era a gasóleo,
:lol:

fake comments?! :roll:
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 2/7/2024 15:51

Crissssx Escreveu:há velhos do restelo que querem a toda a força mostrar que estão corretos .


Quem quiser comprar que compre não imponham é agendas a quem não quer comprar. E principalmente de usar dinheiro dos contribuintes para implementar agendas ou sobre taxar quem usa ICEs.
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por tami » 2/7/2024 15:25



E? O veiculo que provocou o incendio era a gasóleo, defendes que se acabe com essa "tecnologia"?
 
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por Crissssx » 2/7/2024 14:47

há velhos do restelo que querem a toda a força mostrar que estão corretos .
 
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 2/7/2024 13:11

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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 19/6/2024 22:24

A abrandamento que se tem discutido tem ocorrido quer nos Estados Unidos quer na Europa, já agora.

Why Americans are not buying more EVs

President Biden wants to increase adoption, but his tariffs on Chinese imports could reduce competition and increase costs


Clint and Rachel Wells had reasons to consider buying an electric vehicle when it came to replacing one of their cars. But they had even more reasons to stick with petrol.

The couple live in Normal, Illinois, which has enjoyed an economic boost from the electric vehicle assembly plant opened there by upstart electric-car maker Rivian. EVs are a step forward from “using dead dinosaurs” to power cars, Clint Wells says, and he wants to support that.

But the couple decided to “get what was affordable” — in their case, a petrol-engined Honda Accord costing $19,000 after trade-in.

An EV priced at $25,000 would have been tempting, but only five new electric models costing less than $40,000 have come on to the US market in 2024. The hometown champion’s focus on luxury vehicles — its cheapest model is currently the $69,000 R1T — made it a non-starter.

“It’s just not accessible to us at this point in our life,” Rachel Wells says.

The Wells are among the millions of Americans opting to continue buying combustion-engine cars over electric vehicles, despite President Joe Biden’s ambitious target of having EVs make up half of all new cars sold in the US by 2030. Last year, the proportion was 9.5 per cent.

High sticker prices for cars on the forecourt, and high interest rates that are pushing up monthly lease payments, have combined with concerns over driving range and charging infrastructure to chill buyers’ enthusiasm — even among those who consider themselves green.

While EV technology is still improving and the popularity of electric cars is still increasing, sales growth has slowed. Many carmakers are rethinking manufacturing plans, cutting the numbers of EVs they had planned to produce for the US market in favour of combustion-engined and hybrid cars.

Electric vehicles have also found themselves at the intersection of two competing Biden administration priorities: tackling climate change and protecting American jobs.

Biden has pledged to lower US greenhouse gas emissions to 50-52 per cent below 2005 levels by 2030, with widespread EV adoption a significant part of that ambition.

But he wants to achieve it without recourse to imports from China, the world’s biggest producer of EVs and a dominant player in many of the raw materials that go into them. Washington has set out an industrial policy that hits Chinese manufacturers of cars, batteries and other components with punitive tariffs and restricts federal tax incentives for consumers buying their products.

The idea is to allow the US to develop its own supply chains, but analysts say such protectionism will result in higher EV prices for US consumers in the meantime. That could stall sales and result in the US remaining behind China and Europe in adoption of EVs, putting at risk not only the Biden administration’s targets but also the global uptake of EVs. The World Resources Institute says between 75 and 95 per cent of new passenger vehicles sold by 2030 need to be electric if Paris agreement goals are to be met.

“There is no question that this slows down EV adoption in the US,” says Everett Eissenstat, a former senior US Trade Representative official who served both Republican and Democratic administrations.

“We are just not producing the EVs the consumers want at a price point they want.”

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2. A expectativa de ganho deve superar a expectativa de perda, onde a expectativa mede a
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 17/6/2024 23:58

Mudanças nos apoios à compra de elétricos deixam setor automóvel nervoso

A indicação dada pelo novo Governo de que irá alterar o modelo de apoios à aquisição de veículos elétricos apanhou de surpresa o setor e gerou
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 12/6/2024 11:07

Quando o Trump impos tarifas à UE pelos subsídios à Airbus diziam que era um destruidor do comercio internacional... :?
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 12/6/2024 10:39

Bruxelas vai aumentar tarifas sobre veículos elétricos chineses já em julho

União Europeia vai endurecer as tarifas aplicadas sobre as importações de veículos elétricos chineses, em resposta aos subsídios dados por Pequim. Ideia passa por subir a taxas atuais de 10% para um valor próximo de 25% a partir de julho. Alemanha teme retaliação por parte da China.
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 5/6/2024 17:43

China’s plan to sell cheap EVs to the rest of the world

The resurrection of a car plant in Brazil’s poor north-east stands as a symbol of China’s global advance — and the west’s retreat.

BYD, the Shenzhen-based conglomerate, has taken over an old Ford factory in Camaçari, which was abandoned by the American automaker nearly a century after Henry Ford first set up operations in Brazil.

When Luiz Inácio Lula da Silva, Brazil’s president, visited China last year, he met BYD’s billionaire founder and chair Wang Chuanfu. After that meeting, BYD picked the country for its first carmaking hub outside of Asia.

Under a $1bn-plus investment plan, BYD intends to start producing electric and hybrid automobiles this year at the site in Bahia state, which will also manufacture bus and truck chassis and process battery materials.

The new Brazil plant is no outlier — it falls into a wave of corporate Chinese investment in electric vehicle manufacturing supply chains in the world’s most important developing economies.

The inadvertent result of rising protectionism in the US and Europe could be to drive many emerging markets into China’s hands.

Last month, Joe Biden issued a new broadside against Beijing’s deep financial support of Chinese industry as he unveiled sweeping new tariffs on a range of cleantech products — most notably, a 100 per cent tariff on electric vehicles. “It’s not competition. It’s cheating. And we’ve seen the damage here in America,” Biden said.

The measures were partly aimed at boosting Biden’s chances in his presidential battle with Donald Trump. But the tariffs, paired with rising restrictions on Chinese investment on American soil, will have immense impact on the global auto market, in effect shutting China’s world-leading EV makers out of the world’s biggest economy.

The EU’s own anti-subsidy investigation into Chinese electric cars is expected to conclude next week as Brussels tries to protect European carmakers by stemming the flow of low-cost Chinese electric vehicles into the bloc.

Government officials, executives and experts say that the series of new cleantech tariffs issued by Washington and Brussels is forcing China’s leading players to sharpen their focus on markets in the rest of the world.

This, they argue, will lead to Chinese dominance across the world’s most important emerging markets, including south-east Asia, Latin America and the Middle East, and the remaining western economies that are less protectionist than the US and Europe.

“That is the part that seems to be lost in this whole discussion of ‘can we raise some tariffs and slow down the Chinese advance’? That’s only defending your homeland. That’s leaving everything else open,” says Bill Russo, the former head of Chrysler in Asia and founder of Automobility, a Shanghai consultancy.

“Those markets are in play and China is aggressively going after those markets.”

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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 22/5/2024 17:13

Atualizado com os dados de Abril, confirmando a tendência dos últimos meses.

A venda de (puros) eléctricos estagnada ou em baixa, contrastando com a alta dos híbridos.

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(fonte dos dados: acea)
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 13/5/2024 19:15

O aparente "ressurgimento" dos híbridos que estará por detrás do realinhamento estratégico de várias marcas.

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Vendas (registros) de veículos de passageiros novos por tipo na UE (fonte dos dados: acea)
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 10/5/2024 21:18

Fabricante de carros elétricos chinesa Zeekr escala 40% na estreia em bolsa

O IPO da Zeekr é o maior de uma empresa chinesa nos Estados Unidos desde a Didi Global em 2021.
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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 10/5/2024 14:28

Carmakers bet on hybrids as shift to EVs slows

Nissan, Hyundai and Ford focus on tapping resurgent demand for so-called stop-gap vehicles

Global carmakers are stepping up their investment in hybrid technologies as consumers’ growing wariness over fully electric vehicles forces the industry to rapidly shift gear, according to top executives.

A combination of still high interest rates and concern over inadequate charging infrastructure has chilled buyers’ enthusiasm for fully electric cars, prompting a rebound in sales of hybrid vehicles that most of the industry had long regarded as nothing more than a stop-gap. (...)


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Re: Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 9/5/2024 20:55

Ford planeia recuar nos planos para vender apenas carros elétricos na UE a partir de 2030

O aumento da venda de veículos híbridos levou a Ford a reavaliar a possibilidade de vender modelos com motor de combustão além de 2030.



Ford mulls offering gas-powered vehicles, hybrids in Europe beyond 2030 (Reuters)
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Re: Debate Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 8/5/2024 20:50

Consome-se mais oil na actualidade do que antes da revolução verde.
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Re: Debate Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por VALHALLA » 8/5/2024 14:53

Governos avançam com novos impostos sobre veículos elétricos: queda de receitas nos impostos dos combustíveis obriga a medidas impopulares

https://executivedigest.sapo.pt/noticias/governos-avancam-com-novos-impostos-sobre-veiculos-eletricos-queda-de-receitas-nos-impostos-dos-combustiveis-obriga-a-medidas-impopulares
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Re: Debate Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 8/5/2024 14:37

VW warns EU against raising tariffs on Chinese cars

Brussels should not raise tariffs on Chinese cars imported into Europe, and doing so would risk “retaliation” against international brands in the country, the head of the Volkswagen brand has warned.

The European Commission is investigating electric car imports from China and is widely expected to raise tariffs in the coming months.

But VW brand chief Thomas Schäfer said: “I don’t believe in tariffs. I want everybody to compete on the same terms.”

“There is always some sort of retaliation,” he told the FT’s Future of the Car Summit.

His comments echo concerns raised by Mercedes-Benz boss Ola Källenius, who said he favoured lowering tariffs.


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Re: Debate Veículos Eléctricos: Tecnologia e Economia

por BearManBull » 7/5/2024 22:09

Como é que era a canção?

"O estado é quem mais ordena... "

Para o UK fica mesmo a questão: "para que serve a democracia?"

Votaram Brexit para continuar a prescrever as politicas da UE em paralelo. Votam conservadores para terem um dos governos mais progressistas de sempre. Este ano com eleições a escolha recai entre socialismo marxista e marxismo socialista.

A Europa moderna pensou erroneamente por duas vezes que tinha vencido a tirania. Agora está a terceira vaga em curso.
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Re: Debate Veículos eléctricos: Tecnologia e Economia

por MarcoAntonio » 7/5/2024 19:44

Ford prepared to restrict UK sales of petrol cars to hit EV targets

Ford is prepared to restrict the sale of petrol models in the UK in order to hit the country’s stretching electric vehicle targets, a move that will probably push up prices for consumers, its European boss has warned.


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