Vender nos números redondos
16 mensagens
|Página 1 de 1
Re: Vender nos números redondos
eu só para ser do contra é raro negociar sobre valroes redondos, como o volume que negoceio não é muito grande uma variação de 0,1 a mais ou a menos é quase indiferente então procuro colocar a minha ordem onde existam menos ordens.
A minha lógica é a seguinte se quero vender acima do número redondo penso, bom se conseguirem limpar este número redondo enorme quase de certeza que vão buscar as minhas 0,1 centimo acima.
Se quiser vender abaixo no número redondo é porque não acredito que eles consigam limpar aquele camião enorme até chegarem ás minhas.
A minha lógica é a seguinte se quero vender acima do número redondo penso, bom se conseguirem limpar este número redondo enorme quase de certeza que vão buscar as minhas 0,1 centimo acima.
Se quiser vender abaixo no número redondo é porque não acredito que eles consigam limpar aquele camião enorme até chegarem ás minhas.
- Registado: 29/11/2007 2:53
Parece muito mas quando começa a limpeza vai tudo a eito. Já limparam metade.
- Registado: 5/11/2002 12:21

- Anexos
-
- Sonaecom.png (8.06 KiB) Visualizado 1425 vezes
C0rr3i4
"Compound interest is the 8th wonder of the world."
(Albert Einstein)
(Albert Einstein)
Elias Escreveu:Acho sempre alguma piada a ver a forma como os pequenos investidores se amontoam para vender nos números redondos.
Não são apenas os pequenos investidores.
Technical analysts associate these signals with two main predictions:
(1) Down-trends (up-trends) tend to be reversed at predictable support (resistance) levels;
(2) Trends gain momentum once these predictable support and resistance levels are crossed.
...execution rates tend to cluster, with particularly strong clusters at round numbers. Most critically, the pattern of clustering differs in important ways between take-profit and stop-loss orders.
The difference in clustering patterns between stop-loss and take-profit orders, which is wellknown
to market participants, is potentially important for our understanding of exchange-rate
dynamics.
Take-profit orders should tend to
reflect or reverse existing price trends, while stop-loss orders should tend to propagate or intensify
them.
To explain the first prediction of technical analysts regarding support and resistance levels –
that rates tend to reverse at these levels – I note that take-profit orders are more strongly clustered at
round numbers than stop-loss orders. This, combined with the reflecting effect of take-profit orders,
suggests that round numbers should act as partially reflecting barriers.
To explain the second prediction of technical analysts regarding support and resistance levels –
that rates trend strongly after crossing such levels – I note that stop-loss orders have a pronounced
tendency to be placed at rates just beyond the round numbers.
Since comparable orders data is generally unavailable to exchange-rate researchers, it is not
possible to prove that these patterns are truly representative of all conditional orders received by all FX dealers. However, there is no reason to suppose that these patterns are not representative. The bank in
question deals with the full spectrum of customers—bank and non-bank financial institutions, central
banks, non-financial corporate customers, wealthy individuals, hedge funds, commodity trading
advisors (CTAs)—from all over the world. Further, similar clustering patterns have been found in
large samples of limit orders for stocks: when stocks were typically priced in eighths (a practice that
ended completely in April, 2001 with the advent of decimal pricing), there was a strong tendency for
limit order prices to cluster at even eighths, and a stronger tendency to cluster at whole numbers
http://www.newyorkfed.org/research/staf ... /sr125.pdf
"In a losing game such as trading, we shall start against the majority and assume we are wrong until proven correct!" - Phantom of the Pits
Olá Elias.
Para daytrading no forex uma das estratégias que utilizo é negociar os números redondos em countertrend ou no pullback tendo em conta a tendência.
Em acões por exemplo, a ptc em tendência descendente, foi aos 3€ e reagiu, no primeiro toque nos 4€ vendia-se.
Sempre em adaptação aos movimentos do mercado e stops apertados.
Espero ter conseguido explicar o que penso.
Para daytrading no forex uma das estratégias que utilizo é negociar os números redondos em countertrend ou no pullback tendo em conta a tendência.
Em acões por exemplo, a ptc em tendência descendente, foi aos 3€ e reagiu, no primeiro toque nos 4€ vendia-se.
Sempre em adaptação aos movimentos do mercado e stops apertados.
Espero ter conseguido explicar o que penso.
- Registado: 20/8/2009 12:27
u3lk5 Escreveu:Comprar e vender nos números redondos faz parte da minha estratégia de curto prazo. Após observação decidi que merece atenção.
Podes elaborar u3lk5?
Tenho alguma curiosidade em perceber a motivação.
Elias Escreveu:Acho sempre alguma piada a ver a forma como os pequenos investidores se amontoam para vender nos números redondos.
.
Comprar e vender nos números redondos faz parte da minha estratégia de curto prazo. Após observação decidi que merece atenção.
- Registado: 20/8/2009 12:27
Penso que é mesmo uma questão psicológica. Mas o que raramente vejo é números redondos servirem como verdadeiros suportes ou resistências. Sempre que uma acção anda em torno desse valor sem o quebrar, acaba sempre por o fazer. "Apostar" na ruptura dos números redondos costuma ser uma estratégia ganhadora.
Um abraço,
Ulisses
Um abraço,
Ulisses
Neste caso, vemos os cofs da Lafarge. Existem 145 ordens de venda nos 50 euros, muito mais do que nos restantes valores possíveis.
A que se deve esta fixação pelos números redondos?
Há várias teorias sobre isto. Uma diz que comprando e vendendo nos números redondos torna as contas mais simples (no que se refere a calcular o valor de venda, os lucros, etc.).
Nã... isso só acontece em França!

C0rr3i4
(Albert Einstein)
(Albert Einstein)
O que diz a investopedia:
Round Numbers
Another common characteristic of support/resistance is that an asset's price may have a difficult time moving beyond a round price level such as $50. Most inexperienced traders tend to buy/sell assets when the price is at a whole number because they are more likely to feel that a stock is fairly valued at such levels. Most target prices/stop orders set by either retail investors or large investment banks are placed at round price levels rather than at prices such as $50.06. Because so many orders are placed at the same level, these round numbers tend to act as strong price barriers. If all the clients of an investment bank put in sell orders at a suggested target of, for example, $55, it would take an extreme number of purchases to absorb these sales and, therefore, a level of resistance would be created.
Read more: http://www.investopedia.com/articles/te ... z2LRUH08Ri
Round Numbers
Another common characteristic of support/resistance is that an asset's price may have a difficult time moving beyond a round price level such as $50. Most inexperienced traders tend to buy/sell assets when the price is at a whole number because they are more likely to feel that a stock is fairly valued at such levels. Most target prices/stop orders set by either retail investors or large investment banks are placed at round price levels rather than at prices such as $50.06. Because so many orders are placed at the same level, these round numbers tend to act as strong price barriers. If all the clients of an investment bank put in sell orders at a suggested target of, for example, $55, it would take an extreme number of purchases to absorb these sales and, therefore, a level of resistance would be created.
Read more: http://www.investopedia.com/articles/te ... z2LRUH08Ri
Vender nos números redondos
Acho sempre alguma piada a ver a forma como os pequenos investidores se amontoam para vender nos números redondos.
Neste caso, vemos os cofs da Lafarge. Existem 145 ordens de venda nos 50 euros, muito mais do que nos restantes valores possíveis.
Há várias teorias sobre isto. Uma diz que comprando e vendendo nos números redondos torna as contas mais simples (no que se refere a calcular o valor de venda, os lucros, etc.).
- Anexos
-
- cofs lafarge.PNG (37.88 KiB) Visualizado 2814 vezes
16 mensagens
|Página 1 de 1
Quem está ligado:
Utilizadores a ver este Fórum: aaugustobb_69, Bing [Bot], darkreflection, Google [Bot], Manchini888, Mr.Warrior, MR32, OCTAMA, PacoNasssa, Pmart 1, PMP69 e 230 visitantes