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MensagemEnviado: 22/9/2008 18:13
por Crómio
Pronto, lá descobriram que este commercial era uma treta...

Minanville.com Escreveu:Microsoft Breaks Up with Seinfeld

But claims ads were intentionally obnoxious, ineffective.


Maybe the accusations that Microsoft (MSFT) is out of touch were incorrect all along. It would certainly explain their latest move.

Yes, those long, meandering ads featuring Bill Gates and Jerry Seinfeld oddly chatting about everything but computers have been put to rest after only 2 weeks. But the company is not ruling out a future ad with the observational comedian during their $300 million "revitalizing" campaign.

Given the response to the first 2 spots, maybe it's best to cut the losses and leave him be.

The new wave of ads -- dubbed "Phase 2" -- will take Apple's (AAPL) popular "I'm a PC vs. I'm a Mac" commercials head-on. One such spot directly targets the Apple ad by using a Microsoft engineer who bears a striking resemblance to John Hodgman - the Daily Show correspondent who plays the downtrodden PC character. He grumbles, "Hello, I'm a PC and I've been made into a stereotype."

While "stodgy and unhip" was one such stereotype, now it seems "uncreative" would be another.

Although the change in campaign tactics would be a smart move for Microsoft, the immediate shift into the new style without a graceful transition has some doubting if it was truly the plan all along - and not a hasty attempt to get rid of Seinfeld.

In a delightfully dubious case of marketing spin, Microsoft spokesperson Frank Shaw claims that the first 2 Seinfeld ads were merely a "teaser" for the rest of the campaign. He says, "Very soon, the campaign will turn toward communicating specifically about the Windows brand and the products that carry the Windows flag."

Who knew advertising an actual product would be a tall order for Microsoft?

An internal company Microsoft memo seems to echo Shaw's talking points. It reads, "Think of these [Seinfeld] ads as an icebreaker to reintroduce Microsoft to viewers in a consumer context."

The company soon realized that presenting Bill Gates and Jerry Seinfeld -- two men who could buy and sell the state of Rhode Island a thousand times over -- as ordinary mall-walkers was surprisingly ineffective.

Whether or not the new line of commercials was planned, Shaw claimed that nearly two-thirds of the blog posts and comments about the ads were positive, though it's unclear where in God's green earth he got those figures. But he tipped his hand by saying, "People would have been happier if everyone loved the ads, but this was not unexpected."

Maybe they should've went with Ray Romano. The young people just love him.


Esperemos então pelos próximos capítulos...

Abraço

MensagemEnviado: 19/9/2008 0:31
por V.
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bem melhor realmente

MensagemEnviado: 19/9/2008 0:11
por Crómio
:shock: :shock: :shock: :shock:

Isto deve ser só para gente muito inteligente...

4:30 minutos de quê?

À conta disto ainda compro um Mac...


LOL

Abraço

MensagemEnviado: 18/9/2008 23:55
por atomez
2º anúncio da Microsoft com Bill & Jerry.

WTF ... ???

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«Uau! Duas das pessoas mais bem sucedidas nas suas áreas»

Quere-me parecer que não deviam ter saído delas ... :twisted:

MensagemEnviado: 7/9/2008 5:35
por Crómio
Potente!

MensagemEnviado: 7/9/2008 3:24
por atomez
O anúncio dele para a HP era bem melhor

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MensagemEnviado: 6/9/2008 23:42
por Expat
E anuncio muito pobre "about nothing".
E eu que adoro o Seinfeld, mas esta associacao com a MS nao me parece muito bem sucedida.
Ainda por cima feita por uma melhores Agencias de Publicidade do momento.
Talvez o problema seja da MS que nao tem nada de novo para dizer e poe-se a inventar.


Abraco

MensagemEnviado: 6/9/2008 21:31
por Laaz Rockit
Atomez Escreveu:
Laaz Rockit Escreveu:Falta-lhe o Cramer :mrgreen:

Não é o Cramer. Esse é outro.

É Kramer. Cosmo Kramer.


Xii... o meu avatar não me vai perdoar. Estava a pensar em Cosmo, e escrevi Cramer com "C". Desculpa Cosmo :lol:

MensagemEnviado: 6/9/2008 18:42
por Crómio
Mas não haja dúvidas que o Cramer batia o Bill e talvez mesmo o Jerry neste comercial...

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Abraço

MensagemEnviado: 6/9/2008 18:26
por atomez
Laaz Rockit Escreveu:Falta-lhe o Cramer :mrgreen:

Não é o Cramer. Esse é outro.

É Kramer. Cosmo Kramer.

MensagemEnviado: 6/9/2008 14:07
por Laaz Rockit
Falta-lhe o Cramer :mrgreen:

MensagemEnviado: 6/9/2008 13:20
por Crómio
É que está do piorio!

Que comercial tão sem sal... os "Hi, I'm a PC. Hi, I'm a Mac" estão a ziliões de distância deste.

O Bill assim não vai lá, quero dizer, isto não vai roubar pessoal na altura de de escolha.

Abraço

[Off Topic] Jerry Seinfeld + Bill Gates

MensagemEnviado: 6/9/2008 0:54
por atomez
Este é o 1º anúncio publicitário da Microsoft de uma série em que entram o Jerry Seinfeld e o Bill Gates. Juntos e ao vivo.

O Jerry cobra a módica quantia de $10 M pela performance. O Bill, como se sabe, é filantropo e não leva nada.

Parece que é uma tentativa de contrapor à bem sucedida série de anúncios da Apple "Hi, I'm a PC. Hi, I'm a Mac"

Para já não se percebe bem a piada. Se é que há alguma...

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