Dow Theorist Richard Russell...
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do alto da minha ignorância pergunto
- não está já ultrapassado analisar aqueles índices?
_ ainda não houve nenhum lower low nem lower high: não será precipitação (para dizer o menos)?
- afinal sempre estamos num bear market rally?
hmm
Há muitas décadas atrás realmente via-se o Dow Railroad (que agora é o Dow Transports) a avançar antes do mercado geral, mas isso é porque na altura era um sector líder, de grande crescimento. Hoje já não faz sentido, mas se alguém mostrasse um estudo que comprovasse que a Dow Theory ainda funciona retiro tudo o que disse...
The April 26 high for the Dow
was 11205.03. The Dow is selling as write at 10557 down 648 points
from its April high. If business is even better than expected, then
why is the Dow down over 600 points? And why, if there were 674 new
highs on the NYSE on April 26, were there only 20 new highs on Friday,
May 14?
Correcção técnica. Desde quando é que o que se passa na economia tem de corresponder ao que se passa no stock market?
Dia 14 de maio foi um dia down forte, é normal não haverem tantos highs como em 26 de abril, que foi um dia down mas com volume baixo e só -0.3% no preço do NASDAQ. Só gostava é de ver o bear market... Mais rapidamente começa um novo rally e quem está à espera do bear market que fique de lado

Não estou a tomar nenhum lado, se eu estiver errado retiro tudo o que disse, mas ele não apresentou nenhum argumento forte a favor de um bear market...
If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market.
Assim também eu adivinho o começo de um bear market...

Supermann Escreveu:não concordo... em que é que ha-de ser diferente?
Os transportes continuam a ser essenciais... e aliás viu-se como é ainda ha umas semanas com a nuvem da Islândia. Sem transportes, não há qualquer serviço que aguente... da mesma maneira que se costuma dizer que o Dry Baltic Index é também um indice líder, e pode sinalizar recessões
como não tenho dados para documentar as minhas afirmações, fico-me pela opinião

é muito possível que tenhas razão, mas na altura em que li umas coisas sobre a teoria praticamente todos eram unânimes em propor a substituição desses indicadores por outros mais aproximados da realidade contemporânea
não concordo... em que é que ha-de ser diferente?
Os transportes continuam a ser essenciais... e aliás viu-se como é ainda ha umas semanas com a nuvem da Islândia. Sem transportes, não há qualquer serviço que aguente... da mesma maneira que se costuma dizer que o Dry Baltic Index é também um indice líder, e pode sinalizar recessões
Os transportes continuam a ser essenciais... e aliás viu-se como é ainda ha umas semanas com a nuvem da Islândia. Sem transportes, não há qualquer serviço que aguente... da mesma maneira que se costuma dizer que o Dry Baltic Index é também um indice líder, e pode sinalizar recessões
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Supermann Escreveu:rsacramento Escreveu:About Dow Theory -- First, we saw the recent April highs in the
Averages. Then we saw a plunge in both Averages to their May 7 lows --
Industrials to 10380.43, Transports to 4298.12, next a short rally. If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market
do alto da minha ignorância pergunto
- não está já ultrapassado analisar aqueles índices?
_ ainda não houve nenhum lower low nem lower high: não será precipitação (para dizer o menos)?
- afinal sempre estamos num bear market rally?
hmm
Dow Theory tem que ver com fazer cmparações entre o Industrials e o Transports...
Se um não confirma o outro, e o Transports que é visto como lider começar a fazer lower lows, etc é visto como bearish... é como se tratassem de divergencias.
O transports é visto como lider devido ao seu papel de as empresas serem o motor da economia, ou seja transportes... se estas se estão a ressentir é porque começa a haver menor ordens e business etc... e que possivelmente ainda não aparece em dados dos outros sectores.
Os transportes são sempre os primeiros, em rergra, a sentir a melhoria ou deterioramento da economia.
exemplo:
http://ww1.dowtheoryletters.com/DTLOL.n ... 1?OpenPage
de acordo, mas há 100 ou 80 anos atrás; creio que hoje isso já não fará muito sentido;
confesso q n li o teu link mas o argumento à época era o transporte de materiais para as indústrias, etc etc
mas hoje em dia não será substancialmente diferente?
até há quem diga que os equivalentes são o nasdaq e o s&p..
rsacramento Escreveu:About Dow Theory -- First, we saw the recent April highs in the
Averages. Then we saw a plunge in both Averages to their May 7 lows --
Industrials to 10380.43, Transports to 4298.12, next a short rally. If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market
do alto da minha ignorância pergunto
- não está já ultrapassado analisar aqueles índices?
_ ainda não houve nenhum lower low nem lower high: não será precipitação (para dizer o menos)?
- afinal sempre estamos num bear market rally?
hmm
Dow Theory tem que ver com fazer cmparações entre o Industrials e o Transports...
Se um não confirma o outro, e o Transports que é visto como lider começar a fazer lower lows, etc é visto como bearish... é como se tratassem de divergencias.
O transports é visto como lider devido ao seu papel de as empresas serem o motor da economia, ou seja transportes... se estas se estão a ressentir é porque começa a haver menor ordens e business etc... e que possivelmente ainda não aparece em dados dos outros sectores.
Os transportes são sempre os primeiros, em rergra, a sentir a melhoria ou deterioramento da economia.
exemplo:
http://ww1.dowtheoryletters.com/DTLOL.n ... 1?OpenPage
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About Dow Theory -- First, we saw the recent April highs in the
Averages. Then we saw a plunge in both Averages to their May 7 lows --
Industrials to 10380.43, Transports to 4298.12, next a short rally. If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market
do alto da minha ignorância pergunto
- não está já ultrapassado analisar aqueles índices?
_ ainda não houve nenhum lower low nem lower high: não será precipitação (para dizer o menos)?
- afinal sempre estamos num bear market rally?
hmm

Dow Theorist Richard Russell...
Dow Theorist Richard Russell: Sell Everything Liquid, You Won't Recognize America By The End Of The Year
Richard Russell, the famous writer of the Dow Theory Letters, has a chilling line in today's note:
Do your friends a favor. Tell them to "batten down the hatches" because there's a HARD RAIN coming. Tell them to get out of debt and sell anything they can sell (and don't need) in order to get liquid. Tell them that Richard Russell says that by the end of this year they won't recognize the country. They'll retort, "How the dickens does Russell know -- who told him?" Tell them the stock market told him.
That's pretty intense!
Update: By popular demand, here's more on what he sees in the market. The gist is that the markets recent gyrations are telling him that the economy is in trouble:
And I ask myself, "Am I seeing things? The April 26 high for the Dow
was 11205.03. The Dow is selling as write at 10557 down 648 points
from its April high. If business is even better than expected, then
why is the Dow down over 600 points? And why, if there were 674 new
highs on the NYSE on April 26, were there only 20 new highs on Friday,
May 14? And if my PTI was 6133 on April 26, why is it down 17 points
since its April high?
The fact is that I've been seeing deterioration in the stock market
ever since early-April, and this in the face of improving business
news. The D-J Industrial Average is composed of 30 internationally
known top-quality blue-chip stocks. These are 30 of "America's biggest
companies." If Barron's is so bullish on the future of America's
biggest companies, then why isn't the Dow advancing to new highs?
Clearly something is wrong. But what could it be? Much as I love
Barron's, I trust the stock market more. If I read the stock market
correctly, it's telling me that there is a surprise ahead. And that
surprise will be a reversal to the downside for the economy, plus a
collection of other troubles ahead.
About Dow Theory -- First, we saw the recent April highs in the
Averages. Then we saw a plunge in both Averages to their May 7 lows --
Industrials to 10380.43, Transports to 4298.12, next a short rally. If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market.
Just as for years I asked, cajoled, insisted, threatened, demanded,
that my subscribers buy gold, I am now insisting, demanding, begging
my subscribers to get OUT of stocks (including C and BYD, but not
including golds) and get into cash or gold (bullion if possible). If
the two Averages violate their May 7 lows, I see a major crash as the
outcome. Pul - leeze, get out of stocks now, and I don't give a damn
whether you have paper losses or paper profits!
Richard Russell, the famous writer of the Dow Theory Letters, has a chilling line in today's note:
Do your friends a favor. Tell them to "batten down the hatches" because there's a HARD RAIN coming. Tell them to get out of debt and sell anything they can sell (and don't need) in order to get liquid. Tell them that Richard Russell says that by the end of this year they won't recognize the country. They'll retort, "How the dickens does Russell know -- who told him?" Tell them the stock market told him.
That's pretty intense!
Update: By popular demand, here's more on what he sees in the market. The gist is that the markets recent gyrations are telling him that the economy is in trouble:
And I ask myself, "Am I seeing things? The April 26 high for the Dow
was 11205.03. The Dow is selling as write at 10557 down 648 points
from its April high. If business is even better than expected, then
why is the Dow down over 600 points? And why, if there were 674 new
highs on the NYSE on April 26, were there only 20 new highs on Friday,
May 14? And if my PTI was 6133 on April 26, why is it down 17 points
since its April high?
The fact is that I've been seeing deterioration in the stock market
ever since early-April, and this in the face of improving business
news. The D-J Industrial Average is composed of 30 internationally
known top-quality blue-chip stocks. These are 30 of "America's biggest
companies." If Barron's is so bullish on the future of America's
biggest companies, then why isn't the Dow advancing to new highs?
Clearly something is wrong. But what could it be? Much as I love
Barron's, I trust the stock market more. If I read the stock market
correctly, it's telling me that there is a surprise ahead. And that
surprise will be a reversal to the downside for the economy, plus a
collection of other troubles ahead.
About Dow Theory -- First, we saw the recent April highs in the
Averages. Then we saw a plunge in both Averages to their May 7 lows --
Industrials to 10380.43, Transports to 4298.12, next a short rally. If
ahead, the two Averages turn down and violate their May 7 lows, that
would be the clincher. Such action would signal the certain resumption
of the primary bear market.
Just as for years I asked, cajoled, insisted, threatened, demanded,
that my subscribers buy gold, I am now insisting, demanding, begging
my subscribers to get OUT of stocks (including C and BYD, but not
including golds) and get into cash or gold (bullion if possible). If
the two Averages violate their May 7 lows, I see a major crash as the
outcome. Pul - leeze, get out of stocks now, and I don't give a damn
whether you have paper losses or paper profits!
Um abraço e bons negócios.
Artur Cintra
Artur Cintra
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